مطلب باران
فراتر از یک وبلاگ
نگارش در تاريخ 23 / 12 / 1391برچسب:, توسط mahdi

 

 

سخناني از حضرت علي,سخنان امام علی,امام علی


 

سخناني از حضرت علي (ْع)

 

شكست عدم پيروزي نيست بلكه شكست پيروزي آدم را به تأخير م

هر كه همتش كوچك باشد، فضيلتش از بين برود.

هر گاه جنايتها آشكار شود، بركت ها از ميان برود.

ثمره حسادت، بدبختي در دنيا و آخرت است.

تو اگر نيكي كني خود را گرامي داشته اي و به خودت نيكي كرده اي، اگر بدي كني خودت را خوار كرده اي و به خودت زيان رسانده اي.

گنجايش هر ظرفي با آنچه در آن نهند، تنگ مي شود جز ظرف دانش كه (هر چه در آن نهند) گسترش مي يابد.

بدهكاري زياد، راستگو را دروغگو مي كند و خوش قول را بد قول مي كند.

هر كه اطمينان داشته باشد كه آنچه خدا برايش مقدر كرده است به او مي رسد، دلش آرام گيرد.

زهد و بي اعتنايي به دنيا، بزرگترين آسايش است.

چه بسيارند عبرتها و چه اندك اند عبرت گرفتن ها!

در انتظار فرج باشيد و از رحمت خدا نوميد نشويد.

انصاف، برترين خصلت هاست.

هر كه خوراكش كم باشد، انديشه اش زلال گردد.

شنونده غيبت، مانند غيبت كننده است.

هر كس پاك دامني و قناعت ارمغان او شد، سرافرازي با او هم پيمان گشت.

برترين بخشندگي بخشش در تنگدستي است.

 

 

 

 

21
نگارش در تاريخ 23 / 12 / 1391برچسب:, توسط mahdi

 

 

احمدی نژاد به همراه بیش از 30 رهبر دیگر از کشورهای مختلف در مراسم روز گذشته تشییع چاوز حضور یافتند. این عکس دیدار احمدی نژاد با مادر چاوز را در حاشیه مراسم روز گذشته نشان می دهد. او در حالی که می گرید در حال ادای تسلیت به مادر چاوز است.

حضور محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران در مراسم تشییع هوگو چاوز ،رییس جمهور فقید ونزوئلا مورد توجه رسانه های جهانی قرار گرفت.

به گزارش عصر ایران رسانه های مختلف جهان با انتشار عکس ها و فیلم حضور احمدی نژاد در این مراسم، به اشک های احمدی نژاد و تاثر او از مرگ یکی از نزدیک ترین همتایان خود را مورد توجه قرار دادند.

احمدی نژاد به همراه بیش از 30 رهبر دیگر از کشورهای مختلف در مراسم روز گذشته تشییع چاوز حضور یافتند.

احمدی نژاد ، در این مراسم ، شال مشکی به نشانه عزا بر گردن انداخته بود. او دوبار بر تابوت چاوز بوسه زد.

عکس زیر دیدار احمدی نژاد با مادر چاوز را در حاشیه مراسم روز گذشته نشان می دهد.احمدی نژاد در حالی که می گرید در حال ادای تسلیت به مادر چاوز است. کمی آن سوتر ، حجه الاسلام میرتاج الدینی معاون رئیس جمهور در امور اجرای قانون اساسی دیده می شود.

احمدی نژاد و مادر چاوز

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

ادای احترام رائول کاسترو ، رئیس جمهور کوبا بر سر تابوت چاوز

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

21
نگارش در تاريخ 23 / 12 / 1391برچسب:, توسط mahdi

 

 

عکس یاس, جدیدترین عکس های یاس, یاسر بختیاری, زندگینامه یاس

تصاویر و بیوگرافی یاس خواننده رپ پارسی

یاسر بختیاری در 30 خرداد 1361 در تهران متولد شد او در سن 16 سالگی ابتدا با گوش دادن به موسیقی رپ کار خود را آغاز کرد و این زمانی بود که پدرش از سفرهای تجاری اش از آلمان برگشت و برای او آخرین سی دی توپاک و سایر موسیقی های هیپ هاپ را آورد .

پس از مرگ ناگهانی پدرش ، یاس با پذیرش مسئولیت خانواده و مراقبت از آنها مواجه شد . با بدهی هایی که پدرش برجا گذاشته بود به سختی قادر بود که از عهده خانواده و مخارج زندگی بر آید . یاس در سن 18 سالگی مجبور شد تمام آرزو های دانشگاه خود را کنار بگذارد و دانشگاه را ترک کند و شروع به کار نمود تا از کل خانواده حمایت نماید .

این مقارن با زمانی بود که او شروع به نوشتن شعر نمود و سپس شعرها رابه موسیقی تبدیل کرد . این اولین راهی بود که او را با ذهن و فکر پدرش نزدیک میکرد . پس از زلزله بم در ایران ، یاس از جان باختن بسیاری از مردم ایران ( تقریباً 50 هزار نفر ) در این حادثه ، به شدت ناراحت شد و او آهنگ " بم " را برای اولین بار نوشت و این آغاز حرفه خوانندگی او بود.

او تشخیص داد که از طریق موسیقی رپ می تواند به مردم نزدیک شود و می تواند به سادگی و ساده تر از تمام فرم های موسیقی که فقط شامل چند دسته خواننده و شعر است تمام منظور خود را بیان کند .

  فهمید که از طریق موسیقی ، قادر است به مردم الهام ببخشد و الهام بخش میلیون ها جوان ایرانی باشد ، سپس او تصمیم گرفت تا آهنگ های خود را برای دولت مطرح کند و مجوز ارائه یک آلبوم را بگیرد .

او از مقامات اداری سالیان زیادی پاسخ نشنید . یاس تلاش زیادی کرد و بارها و بارها سبک آهنگ های او را ( رپ ) مورد استهزاء قرار دادند تا جایی که می گفتند شبیه خواندن روزنامه است. تا زمانی که با تلاش های او ، برای 6 آهنگ از 10 آهنگ او ، مجوز صادر شد.

موسیقی و آهنگ های یاس ، هم اکنون به وسیله ی میلیونها نفر دانلود می شود و به آن گوش می دهند و در وبسایت ها و پرشین بلاگ های مختلف می توان آنها را دید . در سال 2006 ، یاس آهنگ " سی دی رو بشکن " را نوشت و این درباره یک هنرپیشه ی زن ایرانی بود که قربانی لو رفتن فیلم شخصی خود شده بود . رسوایی کار این قربانی تا جایی پیش رفت که او کار خود را از دست داد . در آواز های یاس ، افرادی مورد انتقاد قرار گرفتند که در پخش کردن رسوایی مردم دخیل بودند و از آنها خواست تا این کار شرم آور را متوقف کنند .

آهنگ های یاس از آب های بین المللی نیز فراتر رفته و هم اکنون صدای نسل جدید چه در ایران و چه در خارج شده است و البته اغلب به او " توپاک فارسی " لقب داده اند . آهنگ " هویت من " با افتخار میراث فارسی توسط او خوانده شد و یاد آور فیلم جنجال بر انگیز 300 بوده است .موسیقی یاس دارای یک فرم استاندارد جدید برای رپ فارسی می باشد و الهام گرفته از بسیاری از رپرهایی است که با پیام های مثبت و پر مفهوم وارد موسیقی میشوند .

او با سایر موسیقیدانان همکاری دارد و قصد او معرفی رپ فارسی به جهان است .

 

عکس هایی از یاس(یاسر بختیاری)

 

عکس یاس, جدیدترین عکس های یاس, یاسر بختیاری

عکس یاس

عکس یاس, جدیدترین عکس های یاس, یاسر بختیاری

عکس یاس

عکس یاس, جدیدترین عکس های یاس, یاسر بختیاری

عکس یاس

عکس یاس, جدیدترین عکس های یاس, یاسر بختیاری

عکس یاس

عکس یاس, جدیدترین عکس های یاس, یاسر بختیاری

عکس یاس

عکس یاس, جدیدترین عکس های یاس, یاسر بختیاری

عکس یاس

عکس یاس, جدیدترین عکس های یاس, یاسر بختیاری

عکس یاس

عکس یاس, جدیدترین عکس های یاس, یاسر بختیاری

عکس یاس

عکس یاس, جدیدترین عکس های یاس, یاسر بختیاری

 

21
نگارش در تاريخ 23 / 12 / 1391برچسب:, توسط mahdi

 


اثر انگشت

روی انگشتان همه ی انسانها خطهایی وجود دارد . این خطها روی انگشتان هر کسی به یک شکل قرار گرفته اند. بطوری که شکل خطوط انگشتان هر کسی در این دنیا با شکل خطوط انگشتان بقیه ی آدمها فرق دارد. حتی دو قلوهای همسان هم اثر انگشتشان با هم فرق دارد. بنابراین اثر انگشت هر کسی امضای طبیعی اوست که هیچ کس نمی تواند آن را جعل کند.

 

 وقتی انگشت کسی روی اشیاء قرار می گیرد، جای انگشتش روی آن می ماند. آنگاه با دستگاه های مخصوصی می توان آن اثر انگشت را، رنگی و قابل دیدن کرد تا بتوانیم بفهمیم این اثر انگشت کیست.

 

 

در اداره های پلیس از اثر انگشت، برای پیدا کردن مجرمین استفاده می شود. پلیس با انگشت نگاری می تواند صاحب اثر انگشت را پیدا کند.

 

 

همه ی ما وقتی بخواهیم رای بدهیم، گواهینامه راهنمایی و رانندگی بگیریم، از مرز کشور عبور کنیم و ... باید اثر انگشت به جا بگذاریم. این اثر انگشت در بایگانی های کشور محفوظ می ماند و در مواقع لزوم مورد استفاده قرار می گیرد. با کمک همین اثر انگشتها می توان یک شخص را از بین میلیونها انسان شناسایی کرد.

 

علاوه بر سر انگشتان، برخی مدعی شده اند که اثر لبهای انسانها هم مثل اثر انگشتشان منحصر به فرد است و هیچ دو انسانی یافت نمی شود که اثر لبهایشان مثل هم باشد

قران حدود یک قرن و نیم پیش وقتی هنوز راز اثر انگشت برملا نشده بود ، فرمود: خداوند روز قیامت شما را دوباره بازسازی خواهد کرد و حتی اثر انگشت شما را هم مثل زمانیکه در دنیا بودید دوباره می سازد.

 

أَیَحْسَبُ الْانسَانُ أَلَّن نَّجْمَعَ عِظَامَهُ â—‹ بَلَى قَادِرینَ عَلَى أَن نُّسَوّیَ بَنَانَهُ :

 

 

آیا انسان می پندارد که ریزه های استخوان هایش را گرد نخواهیم آورد، آری بلکه می توانانیم که خطوط سر انگشتانش را هم یکایک درست و بازسازی کنیم. (سوره قیامت آیه 3-4)

 

این موضوع هم معجزه بودن قرآن را ثابت می کند و هم خارق العاده بودن آفرینش دقیق سرانگشتان انسانها را .

 

علاوه بر سر انگشتان، برخی مدعی شده اند که اثر لبهای انسانها هم مثل اثر انگشتشان منحصر به فرد است و هیچ دو انسانی یافت نمی شود که اثر لبهایشان مثل هم باشد.

 

در مورد انگشت نگاری و استفاده های پلیس از این فن، مطالب جالب زیادی وجود دارد که خوب است در مورد آن بیشتر تحقیق کنید.

 

21
نگارش در تاريخ 23 / 12 / 1391برچسب:, توسط mahdi

 


عمیق ترین دریاچه ی جهان

دریاچه ی بایکال که در سیبری روسیه واقع است، جزء عمیق ترین دریاچه ی جهان به حساب می آید. عمق این دریاچه در عمیق ترین نقطه ی آن به 1620 متر می رسد.

این دریاچه همچنین قدیمی ترین دریاچه ی جهان است و قدمت آن به 25 میلیون سال می رسد. طول این دریاچه 636 کیلومتر و عرض آن 80 کیلومتر است.

عمیق ترین دریاچه ی جهان

این دریاچه 20 درصد آب های تازه جهان را در خود جای می دهد.

بایکال عمیق ترین دریاچه ی جهان است، اما دریای خزر وسیع ترین دریاچه می باشد.(خزر را دریا می نامند، اما از نظر فنی دریاچه است.)

برای نشان دادن این دریاچه به این مثال توجه کنید: اگر تمام رودخانه های جهان به این دریاچه بریزد، پرشدن آن حدود یک سال طول می کشد.

همه ی ما می دانیم که سیبری اصلاً منطقه ی گرمی نیست، بنابراین شما حتماً می توانید تصور کنید که در فصل زمستان بایکال به چه مکان فوق العاده ای تبدیل می شود. در فصل زمستان، ضخامت یخ های دریاچه ی بایکال به 115 متر می رسد.

 

21
نگارش در تاريخ 23 / 12 / 1391برچسب:, توسط mahdi

 

 

سوسک های باهوش

چرا سوسک ها شب ها پیدایشان می شود؟

دانشمندان و زیست شناسان در پی تحقیقاتی که داشته اند به نتایج جالبی دست پیدا کرده اند. این تحقیقات زمینه سازی برای شناخت و بررسی دیگر موجودات نیز می باشد.

تحقیقات‌ نشان‌ می‌دهد فقط انسان‌ها نیستند که‌ بیدار شدن‌ و فعالیت‌ صبحگاهی‌ برایشان‌ مشکل‌ است‌ بلکه‌ سوسک‌ها هم‌ مانند انسانها با این‌ مشکل‌ مواجه‌ هستند‌.

در تحقیقاتی‌ که‌ دانشمندان‌ زیست‌ شناسی‌ انجام‌ داده اند مشخص‌ شد توان‌ یادگیری‌ سوسک ها در طول‌ روز متفاوت‌ است.‌‌

این‌ تحقیقات‌ نشان‌ می‌دهد که‌ سوسک‌ها در صبح‌ نمی‌توانند چیزی‌ یاد بگیرند اما در بعد از ظهر، وضع فرق‌ می‌کند‌.

تری‌ بیگ‌ استاد زیست‌ شناسی‌ می‌گوید: این‌ اولین‌ نمونه‌ از حشرات‌ است‌ که‌ توان‌ یادگیری‌ آن‌ محدود به‌ ساعت‌ زیستی‌ این‌ جانور است‌‌.

در این‌ تحقیقات‌ آمده‌ است‌‌ در حقیقت‌ سوسک‌ها می‌توانند یاد بگیرند حتی‌ با وجود اینکه‌ نمی‌توان‌ گفت‌ این‌ حشرات‌ دارای‌ میانگین‌ هوشی‌ بالایی‌ هستند اما ساعات‌ مختلف‌ جسمی ‌این‌ موجودات‌ بر توان‌ یادگیری‌ آنها تاثیر دارد‌‌.

محققان‌ در این‌ بررسی‌ که‌ دو سال‌ به‌ طول‌ انجامید، به این نتیجه رسیدند که سوسک‌ها از بوی‌ فلفل‌ بیزارند اما بوی‌ وانیل‌ را دوست‌ دارند.

محققان‌ در این‌ بررسی‌ صدها سوسک‌ را در ساعت‌های‌ مختلف‌ روز آموزش‌ دادند و آنها را آزمایش‌ کردند تا دریابند که‌ زمان‌ چه‌ تاثیری‌ بر روی‌ یادگیری‌ آنها دارد.

سوسک های باهوش

‌سوسک‌هایی‌ که‌ در بعد از ظهر و در شب‌ آموزش‌ دیده‌ بودند تمایل‌ داشتند که‌ از آموخته‌ خود تا چند روز استفاده‌ کنند اما سوسک‌هایی‌ که‌ در صبح‌ آموزش‌ دیده‌ بودند نمی‌توانستند چیز جدیدی‌ یاد بگیرند و آن‌ را به‌ خاطر بسپارند‌.

استاد بیگ‌ که‌ این‌ تحقیقات‌ را رهبری‌ کرده‌ است‌ می‌گوید: ما از اینکه‌ سوسک‌ها در صبح‌ تا این‌ مقدار از یادگیری‌ عاجزند تعجب‌ کردیم‌ و این‌ سوال‌ برای‌ ما به‌ وجود آمد که‌ چرا این‌ جانور در این‌ ساعت‌ از روز نمی‌تواند یاد بگیرد، ما این‌ را نمی‌دانیم‌‌‌.

این‌ تحقیقات‌ می‌تواند شناخت‌ درباره‌ ارتباط بین‌ ساعت‌های‌ زیستی‌ و حافظه‌ و یادگیری‌ دیگر جانواران‌ و انسان‌ را افزایش‌ دهد.

 

21
نگارش در تاريخ 23 / 12 / 1391برچسب:, توسط mahdi

سلامتی
دلمون
جیبمون
یخچال خونمون
که هیچی تو هیچ کدومشون نیست !کلاسمونو تازه هوشمند کردن.بعد دوستم اومده سی دی کانترو آورده .یواشکی نصبش کرده.البته تو زنگ تفریح.خلاصه گرم بازی بود که یهو دید مدیرمون اینهو برج زهر مار وایستاده و نگاهش می کنه.یک کتکی خورد که نگو.بعد آدم نشد که دوستم.پشت سرش بازی نید فور اسپیدو نصب کرد و برد هوشمندو وصل کرد تا کل کلاس ببینن که چه قدر حرفه اییه.همون اول بازی یه ویدئو پخش شد که از اونا چیزا توش بود بعد همون موقع معلم وارد کلاس شد و با دیدن اون صحنه خشکش زد.دوباره یه کتک جانانه به دوستم زدن.تازه کم مونده بود که اخراجش کنن واقعا شانس آورد. معلم داشت تو کلاس درباره درس توضیح می داد بعد خواست یه چیزی رو با یه چیزه دیگه مقایسه کنه.بعد اول گفت سرچه
اون موقع کل کلاس منفجر شد.معلم یه بار دیگه گفت سرچه دیگه این دفعه هر کی تو کلاس بود روده هاش پاره شد.
چون یه دوست دارم قدش کوتاهه بهش می گن سرچه. دیشب یه تبلیغات تو تلویزیون دیدم شاخ در آوردم!!!
محصول جدید سایپا در راه است تیبا هاچ بک....میگم این نظرسنجیه بعد از امتحان گزینه دو هم باحاله ها...پرسیدن از چه اینترنتی استفاده میکنین؟بعدش پرسیدن از چجور اینترنتی دوست دارین استفاده کنین؟
بعد تو سوالای آخر نوشته از اینترنت استفاده میکنین؟!!!! میترسم برم خواستگاری طرف بگه بیا دوست معمولی باشیم :|
لایک: ایول نمیدونم دیدین یا نه قبلا پشت ماشینا مینوشتن لطفا مرا بشویید....یادیشب خواب دیدم رفتم کارواش...جدیدامینویسن تحت تعقیب کارواش هه هه هه هه ههدارم ميام پيشت جاده چه همواره
هوا چه قد بوي پسته ي ناب داره
فقط تو ميدوني امشب چه خوشحالم
از بوي پسته ها روياييه حالم
ميام كه باز پِستت رفيق حلقم شه
دوباره تا سيزده تو خونتون جام شه
[ تقديم به تمام عزيزاني كه در ايام عيد ميتوان پسته را در ميان اجيل هايشان پيدا كرد :)) فداي تك تكشون :)) ] آقــــــــــــــــــــــا
یه پیشنهاد
بیاد آب سرد و گرم دستشویتونو عوض کنید
ای حال میده

21

صفحه قبل 1 ... 11 12 13 14 15 ... 18 صفحه بعد