مطلب باران
فراتر از یک وبلاگ
نگارش در تاريخ 4 / 1 / 1392برچسب:, توسط mahdi

10خودروي خیلی گران قيمت جهان!

به گزارش گروه بين الملل بازار خبر  به نقل از پايگاه خبري سي.ان.بي.سي 10 خودروی بسیار گران قیمت جهان در سال 2011 معرفی شدند .

در ابتداي اين فهرست، به عنوان رتبه نخست، بوگاتي ويرون قراردارد كه قيمت نهايي آن يك ميليارد و 700هزار دلار اعلام شده است.

علاوه بر اينكه عنوان گران قيمت ترين خودروي جهان را دارد، بعد از اس.اس.سي آلتيميت آئرو رتبه دومين خودروي پرسرعت جهان را به خود اختصاص داده است.

برای دیدن بقیه عکس و قیمت ها به ادامه مطلب بروید.

21
ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ 3 / 1 / 1392برچسب:, توسط mahdi

مطالبی در مورد گویجه فرنگی

گوجه فرنگي

     نام مترادف SOLANUM LYCOPERSICUM و در زبان هاي فرانسوي و آلماني TOMATE، انگليسي TOMATO و عربي طماطم گفته مي شود. ميوه اين گياه كه قسمت اصلي آن است به صورت خام يا پخته در سالاد، انواع سس ها، سوپ و انواع موادغذايي به طور وسيع در جهان مورد استفاده قرار مي گيرد. اكثراً گوجه فرنگي را در زماني كه به رنگ قرمز است استفاده مي كنند و كمتر از ميوه سبز آن استفاده مي شود. مهمترين تركيبات گوجه فرنگي شامل حدود ۹۰ درصد و يا كمي بيشتر آب مي باشد و بقيه درصد آن، را پرتئين، چربي، قندهاي مختلف از جمله گلوكز و فروكتوز، ويتامين هاي A، C و K،تيامين ، ريبوفلاوين، پانتوتنيك اسيد، اسيد فوليك، ويتامين E، اسيد آمينه هاي ضروري، املاح معدني از جمله كلسيم، فسفر، آهن، سديم، پتاسيم، منزيوم، مس، منگنز، كبالت، روي و راسنيك مي باشد و به تازگي وجود يد نيز در گوجه فرنگي گزارش شده است

 

گوجه فرنگي از هزاران سال پيش وجود داشته است ولي البته باندازه يک گيلاس بوده است و کم کم در اثر پرورش درشت تر شده است.

خاستگاه اصلي اين گياه آمريکاي جنوبي است. در سده شانزدهم در کشور پرو به مقدر زياد کشت مي‌‌شده است. در قرن هفدهم گوجه فرنگي به انگلستان و هلند راه يافت و چون بسيار گران بود فقط مردم ثروتمند مي‌‌توانستند از آن استفاده کنند و بنام سيب عشق معروف شد.

گوجه فرنگي امروزه در تمام مناطق دنيا کشت مي‌‌شود و تقريبا در تمام فصول سال وجود دارد گوجه فرنگي انواع مختلف درد و در حدود شانزده نوع آن در بازار بفروش مي‌‌رسد. يک نوع آن گوجه فرنگي سفيد است که داراي اسيد نمي‌باشد. گوجه فرنگي را بايد هنگاميکه کاملا رسيده استداز بوته چيد و مصرف کرد زيرا گوجه فرنگي نارس و سبز است و براي بدن مخصوصا کليه ها مضر است البته در کشورهاي صنعتي گوجه فرنگي را کال مي‌‌چينند تا هنگاميکه به مقصد مي‌‌رسد و يا در انبار مي‌‌رسد و قرمز مي‌‌شود. اگر گوجه فرنگي کاملا قرمز باشد ولي هنگاميکه آنرا باز مي‌کنند تخم آن سبز باشد نشانه اين است که گوجه فرنگي را کال چيده‌اند و بعدا رسيده است.

گوجه فرنگي گياهي است يکساله داراي شاخه‌هاي زياد که ارتفاع آن تا حدود يک متر مي‌‌رسد.

گلهاي آن زرد رنگ است که از کنار شاخه ها و يا ساقه آن بيرون مي‌‌آيد. مويه آن گرد و يا تخم مرغي و برنگ زرد و يا قرمز ديده مي‌‌شود.

21
ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ 2 / 1 / 1392برچسب:, توسط mahdi

نگاهي به تاريخچه "فوتبال در جهان"

 بازی "فوتبال" ورزشی است تیمی که در آن دو گروه یازده نفره در مقابل هم بازی می‌کنند و اغلب آن را پرطرفدارترین ورزش جهان می‌دانند، این ورزش در زمینی مستطیل شکل با پوشش چمن یا چمن مصنوعی انجام می‌گیرد که در انتهای عرضی دو ضلع آن دو دروازه قرار داده شده‌است. هدف وارد کردن توپ به دروازهٔ حریف است. دروازه بان تنها کسی است که در این بازی حق دارد از دست‌ها و بازوهای خود برای گرفتن و مهار توپ استفاده کند، دیگر اعضای تیم توپ را اغلب با استفاده از پا و ضربه زدن به آن به گردش درمی‌آورند، گاه نیز ممکن است از سینه یا سر خود استفاده کنند، هر تیمی که بیش‌ترین گل را به حریف بزند برندهٔ بازی است. اگر بازی در پایان با گل‌های برابر پایان پذیرد نتیجه بازی را مساوی اعلام می‌کنند یا این که بازی به وقت اضافی کشیده می‌شود و سپس ممکن است ضربات پنالتی تعیین‌کننده بازی باشد.
قوانین فوتبال مدرن و به شکل امروزی آن در کشور انگلستان وضع شد. نهاد اداره‌کننده فوتبال در جهان فيفا نام دارد که اغلب آن را به اختصار فیفا می‌نامند. معتبرترین مسابقه در این رشته ورزشی جام جهاني فوتبال نام دارد که هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود. این رویداد هنگام برگزاری بینندگان زیادی دارد که شمار آن دو برابر بینندگان بازی‌های المپیک تابستاني است.

21
ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ 2 / 1 / 1392برچسب:, توسط mahdi

تایخچه شب یلدا

هر چند امروزه برخی به اشتباه بر این گمانند كه مراسم شب چله برای رفع نحوست بلندترین شب سال برگزار می‌شود؛ اما می‌دانیم كه در باورهای كهن ایرانی...
 
دیر زمانی است كه مردمان ایرانی و بسیاری از جوامع دیگر، در آغاز فصل زمستان مراسمی‌ را برپا می‌دارند كه در میان اقوام گوناگون، نام‌ها و انگیزه‌های متفاوتی دارد. در ایران و سرزمین‌های هم‌فرهنگ مجاور، از شب آغاز زمستان با نام «شب چله» یا «شب یلدا» نام می‌برند كه همزمان با شب انقلاب زمستانی است. به دلیل دقت گاهشماری ایرانی و انطباق كامل آن با تقویم طبیعی، همواره و در همه سال‌ها، انقلاب زمستانی برابر با شامگاه سی‌ام آذرماه و بامداد یكم دی‌ماه است. هر چند امروزه برخی به اشتباه بر این گمانند كه مراسم شب چله برای رفع نحوست بلندترین شب سال برگزار می‌شود؛ اما می‌دانیم كه در باورهای كهن ایرانی هیچ روز و شبی، نحس و بد یوم شناخته نمی‌شده است. جشن شب چله، همچون بسیاری از آیین‌های ایرانی، ریشه در رویدادی كیهانی دارد.
خورشید در حركت سالانه خود، در آخر پاییز به پایین‌ترین نقطه افق جنوب شرقی می‌رسد كه موجب كوتاه شدن طول روز و افزایش زمان تاریكی شب می‌شود. اما از آغاز زمستان یا انقلاب زمستانی، خورشید دگرباره بسوی شمال شرقی باز می‌گردد كه نتیجه آن افزایش روشنایی روز و كاهش شب است. به عبارت دیگر، در شش‌ماهه آغاز تابستان تا آغاز زمستان، در هر شبانه‌روز خورشید اندكی پایین‌تر از محل پیشین خود در افق طلوع می‌كند تا در نهایت در آغاز زمستان به پایین‌ترین حد جنوبی خود با فاصله 5/23 درجه از شرق یا نقطه اعتدالین برسد. از این روز به بعد، مسیر جابجایی‌های طلوع خورشید معكوس شده و مجدداً بسوی بالا و نقطه انقلاب تابستانی باز می‌‌گردد. آغاز بازگردیدن خورشید بسوی شمال‌شرقی و افزایش طول روز، در اندیشه و باورهای مردم باستان به عنوان زمان زایش یا تولد دیگرباره خورشید دانسته می‌شد و آنرا گرامی ‌و فرخنده می‌داشتند. 

21
ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ 1 / 1 / 1392برچسب:, توسط mahdi

 

تاریخچه المپیک

المپیک چیست؟ ، المپیک در کجا شکل گرفته و چگونه تکامل یافته تا به شکل امروزی در آمده است ؟ پاسخ به تمامی این سوالات را در مقاله زیر بخوانید .

بازی های المپیک به جشنواره های ورزشی گفته می شود که به عقیده تاریخ نویسان اولین بار در یونان باستان انجام می شد و در اواخر قرن 19 میلادی مجدداً احیا شد.

 

در دوره باستان بیشتر جشنها در ابتدا جنبه مذهبی داشتند و برای ادای احترام به زئوس (پادشاه خدایان یونان) در صحن معبدوی به نام المپیا برگزار می شد.

 المپیا دشتی است واقع در کشور یونان در اروپا که به ثبت میراث جهانی یونسکو نیز رسیده است. شرکت کنندگان مسابقات المپیک تنها مردانی بودند که وقت و ثروت کافی به منظور پرداختن به ورزش را داشتند. این جشنها اغلب پس از پیروزی در جنگ یا در بزرگداشت روزهای تولد و مرگ پادشاهان و بزرگان هر 4 سال یک بار برگزار می شد.

 

21
ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ 1 / 1 / 1392برچسب:, توسط mahdi

آیا میدانید هر فرد بطور متوسط یک سوم عمر خود را در خواب می‌‌گذراند

تبصره : جهت اطلاع مردم مقدس ایران اکثرا ۲و نیم سوم عمرشون در خوابند…

 


*******************

آیا میدانید خنده موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود …

آیا میدانید سرعت گریز براى زمین ۱۲ کیلومتر در ثانیه و براى خورشید ۶۱۸ کیلومتر بر ثانیه است

تبصره : خدایی اینا رو باچه وسیله ای اندازه گرفتن ؟ من میگم ۶۱۹ میشه ….کی میتونه حرفی بزنه!!!!

*******************

آیا میدانید جرم هریک از سیاهچاله ها بین ۱ میلیون تا ۱ بیلیون جرم خورشیدی است…

تبصره : کدوم ترازو اینو وزن کرده خدایی !

*******************

آیا میدانید بعد از مهبانگ دمای جهان در حدود ۳۰۰میلیارد درجه کلوین رو به نزول گذاشت …

تبصره :این دما رو کی اندازه گرفته ؟؟؟؟ اگه انسان بوده جنس بدنش از چی بوده ؟؟؟؟اخه انسان در دمای بالای ۱۰۰ درجه و منفی ۱۰۰ درجه سلب حیات میشه !!!

*******************

21
ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ 30 / 12 / 1391برچسب:, توسط mahdi

تازه‌ترین رتبه‌ صد سایت پربیننده ایران

گوگل همچنان سلطان بی‌چون و چرای دنیای وب است و به دنبال آن فیس‌بوک و یوتیوب جایگاه دوم و سوم را به خود اختصاص داده‌اند.
  

بررسی روند گذشته و فعلی در هر کسب و کاری می‌تواند به عنوان یکی از راهکارهای اساسی در پیشبرد اهداف آن کسب و کار در آینده به حساب آید. میزان فروش، افزایش یا کاهش سود، بررسی کیفیت یا کمیت خدمات ارائه شده، همه و همه می‌تواند نقاط ضعف یا قوت آن کسب و کار را برای کارفرما نمایان سازد

 

21
ادامه مطلب...

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد